Coșul tău de cumpăraturi

Nu ai nimic în coșul de cumpărături. Fă prima ta comanda acum!
spre magazinul online

Lista de favorite

Trebuie să intri în cont sau să te înregistezi pentru a adăuga produse în lista de favorite.
Înregistrează-te
Închide

Cum să creezi emoții în salon sau marketing senzorial

Autor:

24.04.2020

Marketing-ul senzorial este o strategie care există de ani buni în domeniul promovării produselor, serviciilor și mărcilor. Acesta cuprinde tehnici care vizează exploatarea unuia sau mai multor simțuri ale consumatorilor pentru a crea un efect emoțional, cognitiv sau comportamental care încurajează achiziționarea articolului sau serviciului.

CÂȘTIGĂ CEI CARE ȘTIU SĂ CREEZE EMOȚII!

 

Același principiu funcționează și în activitatea de salon. Un studiu desfășurat de Mood Media arată că o atmosferă plăcută este văzută ca un factor cheie în favorizarea unei achiziții într-o afacere. Prin urmare, atmosfera plăcută este definită ca o asociere a mai multor factori senzoriali: muzică, comunicare vizuală și mirosuri. Pentru 75% dintre respondenți, această combinație de stimuli senzoriali îi încurajează să rămână în salon mai mult timp și pentru 90% să se întoarcă în aceste saloane care oferă o experiență plăcută. Așadar, cufundat într-o atmosferă unică, după ce a primit emoții pozitive, clientul își va aminti de salonul dvs și va dori cu siguranță să se întoarcă.

 

În limba culorilor

Culoarea părului, nuanțele garderobei noastre și chiar nuanța pereților, toate acestea ne afectează starea de spirit și de multe ori o formează. Fiecare culoare evocă asociații și emoții subconștiente. Te-ai întrebat vreodată de ce legumele și fructele din standul de la market au aproape întotdeauna un baldachin verde-portocaliu, iar iaurturile sunt vândute exclusiv în ambalaje albe? În primul caz, se provoază în mod intenționat asocierea cu natura și soarele, iar în al doilea, cu puritatea și prospețimea. Și funcționează. Culoarea afectează în mod semnificativ starea psiho-intelectuală a unei persoane, deoarece apelează la sentimente și nu la logică.

Cât de important este culoarea pereților? Incredibil, dar adevărat: foarte importantă. O schemă de succes a interiorului este o nevoie primară. Desigur, percepția culorii depinde de mulți factori: temperament uman, asociații individuale și clar naționalitate. Utilizarea lor armonioasă în interior poate duce la creșterea fidelității clienților. Dacă vrei să afli și mai multe în acest sens citiți Michel Pasturo și Vasily Kandinsky.

 

Ce muzică de fundal în salon?

Muzica este un factor cheie pentru îmbunătățirea experienței clienților în salon și are un impact pozitiv general pentru 85% dintre clienții din întreaga lume. Alege acompaniamentul muzical în funcție de vreme: dacă plouă – poate răsuna un light jazz, dacă este soare - Bob Marley. De ce nu?!

Ritmul! Studiile efectuate în centrele comerciale au arătat că, atunci când muzica era pornită la 130 de bătăi pe minut, oamenii se mișcau haotic de la raft la raft, iar la 90 bătăi/ minut i-a făcut să se miște în liniște. Nu tuturor le place hard rock-ul, dar cine se va opune sunetelor naturii care relaxează ... Atenție însă, muzica nu trebuie să contrasteze brusc cu atmosfera salonului, în acest caz chiar și sunetul cascadelor sau păsărilor îl va face pe client să se simtă incomod. Prin urmare, principala alegere a muzicii va avea un singur scop: armonia; să reflecte valorile și sarcinile salonului tău.

 

Flori și scorțișoară

Mirosul este unul dintre cei mai puternici factori care modelează percepția. În întreaga lume, brutării, buticurile și agențiile de turism folosesc aromele pentru a atrage clienții. Într-adevăr, cu ajutorul aromelor, indiferent dacă este mirosul de cafea, sau flori, poți crea foarte simplu emoții.

Principalul lucru de care ar trebui să ții cont: difuzează mirosuri clare. Pentru ați facilita munca, încearcă mai întâi să evidențiezi o caracteristică cheie a salonului. De exemplu, dacă optezi pentru lux, atunci poți asocia cu un copac dintr-o specie scumpă. Cu note de piele. Cu arome de flori. Toate acestea împreună vor da impresia corectă. De asemenea, este necesar să întruchipezi acest miros. Încearcă, inspiră-te și testează singur emoțiile pe care dorești să le oferi clientului.

 

Touch this!

Simțul atingerii, la prima vedere, nu este atât de important pentru un salon de înfrumusețare.

Dar haideți să vedem ce se ascunde în spatele scenei: mânerele ușilor, tapițeria canapelei, o revistă de pe masă ... Tot ce poate atinge clientul este zona de oportunități ascunse. Și pericolele.

Știți de ce majoritatea oamenilor preferă Apple? Aluminiul anodizat, din care este fabricată tehnologia mărului, te face să te simți special atunci când îl atingi. Pare moale și ușor, nu irită, dar stimulează senzorii. Te simți bine să-l ții în mâini - iar pentru tehnologie este deja jumătate din succes.

Gândește-te așadar la cartea de vizită salonului tău. Să deschidem un secret: dacă adaugi elemente texturate pe cartea de vizită, păstrarea acesteia va deveni de două ori mai plăcută. Impresia tactilă va fi amintită și acest lucru va crește probabilitatea ca un nou client să revină.

 

Eu sunt ceea ce mănânc!

Ce se întâmplă dacă clientul insistă pe o schimbare de look care cu siguranță nu este potrivită pentru el? Îți propunem să discuți despre această temă la o ceașcă de ceai. Neuromarketologii au observat de mult: când vi se servește o băutură fierbinte, vă calmați, deveniți mai moale și mai acomodant. Acest principiu funcționează și invers. Vreți să vă mențineți capul rece – nu-ți lua un ceai fierbinte!

În salon, clientul nu are nevoie de mâncare - are nevoie de atenție. Toată lumea adoră să fie îngrijită. Și ce vă vine în minte când auziți cuvântul „grijă”? Flori și dulciuri. A servi ceva dulce în salon este un lucru opțional, dar este un act de atenție și deschide oportunitatea de a folosi alte simțuri. Aroma căpșunilor sau a ciocolatei te va înveseli rapid, iar sunetul șampaniei șuietoare va da un sentiment de sărbătoare chiar înainte de a primi prima înghițitură.

 

Aceasta este, de fapt, sarcina principală a marketingului senzorial: folosirea numărului maxim de simțuri, îmbunătățirea stării de spirit a clientului. Iar acesta este și scopul nostru, a stilistilor.

 

DE CE SĂ UTILIZEZI MARKETING-UL SENZORIAL?

Pentru a înțelege beneficiile marketingului senzorial, este important să cităm principalele sale obiective. Primul este loialitatea clienților, de exemplu prin decorarea salonului cu culori plăcute, prin muzică bună sau prin asocierea vizitei lor cu mirosuri ispititoare. Când clienții apreciază atmosfera, ei tind să revină în același salon. Toate semnalele pe care le primim de la senzori sunt amestecate cu ale noastre. Dacă un produs sau o locație ne face să ne bucurăm - îi vom depune jurământul de loialitate!

Sursa Estel Haute Couture

sus