Coșul tău de cumpăraturi

Nu ai nimic în coșul de cumpărături. Fă prima ta comanda acum!
spre magazinul online

Lista de favorite

Trebuie să intri în cont sau să te înregistezi pentru a adăuga produse în lista de favorite.
Înregistrează-te
Închide

Deschid propriul meu salon. Cum sa asigur un flux stabil de clienti?

Autor: Ana Moraru

27.08.2021

Anual, în România, se deschid câteva zeci de saloane noi care încearcă, prin diverse metode, să atragă cât mai mulți clienți. Așadar, concurența între saloane și lupta pentru clienți devine tot mai acerbă. Acest fapt nu trebuie să sperie tinerii antreprenori, dar pentru o afacere de succes trebuie să ai pregătite toate instrumentele necesare, și ne referim aici nu doar la cele de coafat. 

Un aspect important asupra căruia trebuie să te concentrezi, încă dinaintea deschiderii salonului, este stabilirea metodelor de atragere a clienților în salon.

În cazul în care consideri că plasarea reclamelor pe rețelele de socializare (care a devenit una dintre cele mai eficiente și relativ accesibile metode de promovare) este suficientă, află că sunt câteva obiective ce necesită atenție înainte de toate. 

  • Cine sunt clienții tăi potențiali

Observă saloanele concurente și analizează potențialii clienți în vederea stabilirii publicului țintă al salonului tău. Acesta poate aparține uneia dintre următoarele categorii: 

-        femei, copii sau bărbați, în funcție de specificul salonului

-        persoane ce locuiesc în proximitatea salonului

-        persoane care vizitează un centru comercial sau clădiri de tipul business center (daca salonul e localizat în acea cladire sau în apropiere)

-        clientelă cu posibilități materiale/exigențe ridicate

-        femeile care caută un anumit gen de servicii (extensii, șuvițe, tratamente speciale, etc), în funcție de ceea ce tu le vei oferi în salon, etc

În dependență de categoriile de clienți pentru care optezi, vei stabili metoda de promovare cea mai potrivită pentru audiența căreia va fi aceasta adresată. Vei ține, de asemenea, cont de profilul clienților salonului atunci când vei amenaja spațiul interior al acestuia, cât și atunci când vei stabili prețurile serviciilor oferite.  

În momentul în care te-ai decis căror tipuri de clienți te vei adresa, poți trece la următoarele etape, inclusiv la procesul de producere a materialelor promoționale și implicit, la plasarea acestora pe rețelele de socializare, bannere exterioare, în ziare, la radio sau TV).

  • Stabilește lista de servicii oferite și prețurile

În cazul în care, îți orientezi activitatea către persoanele din zona salonului,  un panou promoțional cât mai simplu ce cuprinde o listă de servicii și prețurile aferente acestora, va fi binevenită. Este indicat ca ferestrele salonului să fie cît mai aerisite și să descopere un interior organizat simplu și cu gust. Dacă te orientezi către o clientelă mai sofisticată, trebuie să abordezi o metodă de comunicare complet diferită. Este important ca aceasta să atingă standarde mai ridicate astfel încât să corespundă așteptărilor și pretențiilor categoriei de clienți vizată (vezi mai multe detalii în articolul Cele mai eficiente metode de atragere a clienților în salon).

  • Crează o bază de date cu clienții salonului

În vederea asigurării fluxului de clienți în salon, este important să creezi și să  menții o bază de date a acestora.  Păstrarea informațiilor de contact te va ajuta să informezi cu mai multă ușurință clienții despre noutățile și promoțiile stabilite , dar și să reduci cheltuielile pentru promovare.

  • Planifică acțiunile de promovare

Întocmește o schemă cu ajutorul căreia să stabilești ce produse/servicii vei promova, la ce prețuri și în ce perioade se vor desfășura aceste oferte. Este important să ai un plan prestabilit întrucât îți va facilita desfășurarea activității având toate instrumentele necesare la îndemână. Vezi ce idei de oferte îți propunem noi și ce greșeli să eviți în organizarea promoțiilor. (Organizarea corectă a promoțiilor în salon). 

Nu este exclus ca la un moment dat să ajungi în situația în care vei simți că rezultatele nu vor fi pe măsura muncii depuse și a banilor investiți în promovare. Te invităm să citești articolul nostru despre motivele care duc la pierderea clienților (De ce nu revin clienții în salonul meu?). 

  • Urmărește piața și ultimele tendințe în domeniul beauty

Diversifică oferta de servicii și produse pe care le oferi clienților tăi. Vezi sfaturile noastre cu privire la  creșterea vânzării de produse cosmetice în salon.

Indiferent de etapa la care te afli sau situațiile prin care treci, asigură-te că ai parteneri de încredere pe care te poți baza. Dacă ai nevoie de consultanță profesională și produse cu performanță demonstrată, de care clienții vor rămîne satisfăcuți, contactează-ne.

Estel România - partener de încredere al hairstylistului.

Vezi si Cateva metode de atragere a clientilor in salonul tau

Citeste despre Secretele unui hairstilist de succes.

sus